Wedstrijd #opslaanals

Campagnebeeld #opslaanals
Samen met de Week van de Amateurkunsten en de Digitale Week organiseert Erfgoeddag een wedstrijd onder de roepnaam  #opslaan als
 
Wat?
 
De doelgroep van de wedstrijd zijn jongeren vanaf 13 jaar. Via Instagramvideo maken ze een creatief filmpje over wat zij absoluut de moeite waard vinden om voor de toekomst te bewaren. Dit kan op individuele basis of in klasverband van 4 april tot en met 15 mei 2015

Wat doen herinneringen met jongeren? De herinnering aan een eerste verjaardagsfeestje, een toegangsticket van een eerste festival, het favoriete boek of gedicht, het recept van oma’s taart... Wat verdwijnt er, wat kan iedereen over tien jaar nog over je terug vinden en wat zou voor eeuwig moeten bewaard blijven? 
 
En de winnaars?
 
De winnaar in de categorie individuele deelname krijgt een Nokia Lumia en de winnende klas ontvangt een uitdagende urban arts beleving. De winnaars worden bekendgemaakt op 20 mei bij de VRT waar ze als extraatje een bezoek aan de gebouwen en de studio’s van MNM krijgen. MNM voert bovendien mee promotie voor deze wedstrijd. 
 
Meer weten?
 
De informatie over #opslaanals vind je op www.opslaanals.be. En er is uiteraard ook een facebookpagina waar we feiten, inspiratie en verschillende filmtechnieken aanbieden.