Ook úw aanbod in Ketnet-sitcom?

Logo Click-IDHou het in de gaten: iedere weekdag, klokslag 18.40 uur, verschijnt op de Ketnet-buis de jongerenserie 'Click_ID'. De serie vertelt het verhaal van vijf vrienden die, naast hun studies, samen een website beheren.

Samen met deze sitcom, is tegelijkertijd een bijbehorende website gelanceerd die de (let wel, onuitgesproken!) bedoeling heeft om kinderen warm te maken voor cultuur. De redactie van deze site is in handen van CultuurNet Vlaanderen, maar zij hopen uiteraard veel inspiratie te krijgen vanuit de culturele sector zelf.

Centraal op de site staat de blog van hoofdpersonages Jef en Bas, waar zij wekelijks verslag uitbrengen van  hun doen en laten. Jef en Bas gaan op zoek naar de leukste weetjes en bieden met concrete tips een ‘eerste hulp bij verveling’. Ze schrijven een cultuurhoroscoop, organiseren een look-a-like wedstrijd en gaan maandelijks op stap met de Click-KID van dienst. De hoofdpersonages hebben elk een uniek karakter en smaakprofiel waarmee kinderen zich duidelijk kunnen identificeren. Iedere 8- tot 12-jarige voelt zich wel aangesproken door een van de personages en zijn culturele voorkeur. Zo wil de website be kinderen prikkelen om zelf de stap naar cultuur te zetten.

Hebt u suggesties om ook uw aanbod op click-ID.be te integreren? Mail ze dan door naar jef.clickid@gmail.com of bas.clickid@gmail.com.

Click-ID.be is een samenwerking tussen CultuurNet Vlaanderen en Ketnet.
Click-ID van maandag tot vrijdag om 18.40 uur op Ketnet
Website Click-ID

Hildegarde Van Genechten
publiekswerking
publieksbemiddeling
erfgoededucatie
communicatie
promotie
kinderen
jongeren
marketing
doelgroepenbeleid