Hoe inschrijven ?

Zin om deel te nemen aan Erfgoeddag? Fijn!
Inschrijven kan vanaf 26 oktober 2016 tot en met 11 januari 2017.

Hoe?
Log je in via www.faronet.be: bovenaan zie je rechts LOGIN
 en daar meld je je aan. Vervolgens geef je je activiteiten in via www.erfgoeddag.be/inschrijving. 

Heb je geen internet? Vraag dan het inschrijvingsformulier in word aan via 02 213 10 81 of tine.vandezande@faronet.be.

Voor je je programma inschrijft, heb je al wat voorbereidend werk verricht. Even alles op een rijtje:

1. Stel je Erfgoeddagprogramma samen

  • Bekijk je collectie of werking en zoek een duidelijk aanknopingspunt met het thema 'Zorg'
    Organiseer binnen je organisatie of vereniging, vrienden, collega’s… een brainstorm en stel een wild en zeer ambitieus lijstje met alle mogelijke activiteiten die je zou kunnen realiseren. Je kan ideeën terugvinden in onze inspiratiegids.
  • Neem tijdig contact op met je lokale coördinator en met andere (erfgoed)organisaties uit jouw stad, gemeente of regio. Al het erfgoed dat zich bij de verschillende erfgoedorganisaties bevindt, staat namelijk niet los van elkaar, maar vertelt samen één verhaal (met vele kanten). Het loont bovendien de moeite om de krachten te bundelen. Je kunt eventueel een activiteit samen organiseren of een parcours uitstippelen. Op die manier kan je op de Erfgoeddag de bezoekers ertoe aanzetten om meer dan één organisatie of plek te bezoeken. Voor contactgegevens van erfgoedorganisaties bij jou in de buurt kun je terecht op erfgoedkaart.be of neem contact op met de coördinatiecel Erfgoeddag.
  • Afhankelijk van de activiteit kan je ook samenwerken met andere organisaties, verenigingen of personen die niet onmiddellijk met erfgoedzorg bezig zijn: de welzijnssector, hetonderwijs, academies, jeugdbewegingen, de Gezinsbond, Femma,...
  • Bied je bezoekers iets aan wat ze anders niet krijgen, zien of beleven.
    Hoe origineler of ongewoner je activiteit, des te meer ze bij pers en publiek zal opvallen. Denk er aan dat veel bezoekers nieuwsgierig zijn en op zoek gaan naar ‘unieke’ ervaringen. Een spannende quiz, een zoektocht, een kijkje achter de schermen, een boeiende lezing of speciale rondleiding in de permanente collectie, boeit soms meer dan een tentoonstelling over het thema. Hoe zou je zelf verrast willen worden?
  • Heb je een te drukke agenda?
    Sla dan een jaartje over of probeer minder tijdsintensieve activiteiten te plannen. Je kunt enkele objecten uit de vaste collectie in de kijker stellen met extra signalisatie. Als je een tentoonstelling of activiteit plant, zorg er dan voor dat je de tentoonstelling eventueel na Erfgoeddag kunt laten doorlopen of dat je de activiteit kunt hernemen. Zo kunnen de inspanningen voor de Erfgoeddag ook op een ander moment renderen.

Heb je twijfels of je activiteit(en) wel in het programma van Erfgoeddag 2017 past, wil je hulp bij het leggen van contacten met andere organisaties/instellingen/personen in je stad of gemeente, aarzel niet contact op te nemen met de Coördinatie Erfgoeddag via info@erfgoeddag.be of 02 213 10 81|82.

2. De eerste keer?

Diende je vorig jaar reeds een of meerdere activiteiten in voor Erfgoeddag of is het je eerste keer? Wat was je wachtwoord nu ook weer? Log in via de website en controleer zo of je je logingegevens nog weet. Het is goed om het nu al eens te proberen dan dat je het tijdens de inschrijvingsperiode nog moet uitzoeken.

Hoe je kan inloggen, lees je in de handleiding Hoe inloggen op de Farowebsite?. Heb je problemen met het indienen van een activiteit? Lees het na in de handleiding Hoe inschrijven via het internet. Diende je een activiteit in maar weet je niet meer hoe je een activiteit aanpast? Lees het nog eens na in de handleiding Hoe een ingediende activiteit aanpassen. Bij vragen, aarzel niet ons te contacteren via 02 213 10 81 of info@erfgoeddag.be.  
 

3. Schrijf je activiteit(en) in

Je activiteit(en) inschrijven kan vanaf 26 oktober tot en met 11 januari 2017 via www.erfgoeddag.be/inschrijving of per post (inschrijvingsformulier aan te vragen via 02 213 10 81).

Voor je start met het inschrijven van je activiteit(en) zorg dat je alle nodige informatie en gegevens bij de hand hebt. Zo kun je snel alles correct en volledig invullen. Weet je niet welke informatie en gegevens je als kandidaat-deelnemer dient in te geven? Raadpleeg dan onderstaande overzichtsfiche. Dit document geeft je een overzicht van de in te vullen tabbladen en velden.

Waarom online inschrijven?

  • het risico dat je inschrijvingsformulier met de post verloren geraakt, wordt uitgeschakeld
  • je activiteit(en) worden rechtstreeks in onze databank opgenomen
  • het online inschrijvingssysteem is gebruiksvriendelijk
  • je ingeschreven activiteit(en) kan je nadien nog steeds raadplegen

Hoe werkt het online inschrijvingssysteem?

Raadpleeg onderstaande handleiding(en) en ontdek hoe de inschrijvingswebsite werkt. Bij vragen of opmerkingen, aarzel niet ons te contacteren via info@erfgoeddag.be of 02 213 10 81.