Campagnebeeld Erfgoeddag 2013 gelanceerd

campagnebeeld Erfgoeddag 2013

Tromgeroffel en trompetgeschal… zie hier het campagnebeeld voor de komende Erfgoeddag. Dit jaar koos FARO. Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed vzw voor het beeld van een wekker.  

Een krachtig beeld dat tegelijk inhoudelijk verrassend is, voldoende sprekend-communicatief blijkt én waarop de publiekscampagne kan geschraagd worden. Een heuse uitdaging die door degene die het campagnebeeld ontwierp opnieuw tot een goed einde werd gebracht. 
 
De wekker is een heel duidelijkere verwijzing naar het begrip tijd. Bovendien houdt deze wekker – versterkt door het kleurenpalet – ook iets alarmerends in zich. Ook voor ons cultureel erfgoed tikt de klok immers verder. Door de zorg die we voor ons cultureel erfgoed hebben, kunnen we de tanende tand des tijds stoppen of op zijn minst vertragen. Erfgoedzorg is een full time job. De wekker moet dan ook regelmatig met de sleutel worden opgewonden.  
 
Het ontwerp is ook dit jaar van Gramma, en wel van Jan Hendrickx. Het campagnebeeld kan je binnenkort in verschillende formaten en bestandsvormen ophalen via de website van Erfgoeddag.
 
Vrije tags
communicatie
promotie
campagnebeeld