Waarom u volgende week woensdag absoluut naar de VRT moet komen

VRT-toren (c) Brusselnieuws

Kost het u enorm veel moeite om in de media te komen? Of lukt het gewoonweg niet? Zijn journalisten niet geïnteresseerd? Klinkt deze klaagzang u vertrouwd in de oren? Welnu, volgende week woensdag reikt de VRT ferm de hand aan de cultureel-erfgoedsector. Met, zoals dat zo mooi in het Engels klinkt, an offer you cannot refuse.

Volgende week woensdag lanceren we niet alleen het traject ‘Erfgoed en media’, maar legt directeur televisie Jean-Philip De Tender u haarfijn uit hoe u uw ‘inhoud’ op een succesvolle manier kunt presenteren, aan zowel journalisten als programmamakers. De Tender ligt aan de basis van verscheidene succesvolle programma’s zoals De Bedenkers, De Rode Loper, Volt enzovoort. Over zijn ‘methode’ (die hij neerschreef in het boek ‘Alles is een verhaal’) zegt hij: “Ik wil de zintuigen van de kijkers prikkelen om hen de verhalen van het leven te leren ontdekken. Er schuilt een verhaal in alles en iedereen; alleen zien we dat niet meer. Die verhalen opnieuw leren zien, maakt alles zoveel boeiender. […] Ook als netmanager hanteer ik maar één criterium voor goede verhalen: échte mensen met échte emoties.”

Tijdens de lezing leert u met andere woorden hoe u uw verhaal / aanbod / projectvoorstel / persbericht / communicatie véél sterker kan maken. En de lezing krijgt ook een heel concreet staartje. Op donderdag 7 mei (namiddag) bent u namelijk uitgenodigd bij FARO om ùw projectvoorstel te doen aan de programmamakers van de VRT. Wat uw tentoonstellings- en andere plannen voor 2016 ook zijn, u krijgt nu de kans om de inhoud om te zetten naar een radio- en/of televisieprogramma.

En stap 1 daarbij is uw projectvoorstel verdedigen. Kom dus naar de lezing van Jean-Philip De Tender en neem een vliegende start bij uw voorbereidingen!

Schrijf u nu in voor de (gratis) lezing van Jean-Philip De Tender, op 28/1 bij de VRT.

Roel Daenen
VRT
beeldvorming
media
communicatiestrategie
storytelling
Opening / lancering