Stop de persen! | FARO lanceert vorming 'Erfgoed en media'

Wat is uw verhaal? Erfgoed en media

Afgelopen zaterdag in De Standaard Weekblad: het verhaal over de ‘lange mars’ van de Boekentoren. Zo begon het artikel: “De Gentse Boekentoren zit zonder boeken. Zonet ging de laatste van de 3 miljoen de toren uit – ‘even dacht ik dat hij ging opstijgen’. Het magistrale maar creperende gebouw van Henry Van de Velde is klaar voor renovatie. En als dat vanzelfsprekend klinkt: het scheelde niets of Gent was zijn vierde toren kwijt. De redding is het verhaal van velen, maar begint en eindigt bij de liefde van een slimme hoofdbibliothecaris. En er was die ene, mysterieuze bezoeker.”

Geef toe, die inleiding nodigt uit om verder te lezen, niet? Ook in communicatie is timing erg belangrijk, zoniet alles. Toevallig of niet, net vorige week vrijdag berichtten onder meer De Morgen en deredactie.be over het feit dat de Boekentoren te koop is. In Legoblokjes, welteverstaan. Hoe de medewerkers van de Universiteitsbibliotheek Gent concreet hun communicatie naar de media hebben aangepakt, laten we hier in het midden. Maar zeker is wel: hun aanpak werpt vruchten af.

In navolging van het voorbije Groot Onderhoud (over beeldvorming en dus media) lanceert FARO dit voorjaar een opleiding over ‘omgaan met de (massa)media’. U krijgt een drietrapsraket geserveerd, met bovendien een inspirerende én uitdagende lancering van het traject bij de VRT. U vindt alle informatie hier.

P.S. Een tip uit goede bron? Wacht niet te lang met inschrijven!
P.P.S. U vindt meer opleidingen over communicatie en marketing op de pagina over 'Erfgoed en communicatie'.

Roel Daenen
beeldvorming
communicatiestrategie
perswerking
Belga
Cursus