Nieuwe FARO-opleiding | Webcijfers en -trafiek: sleutels tot een betere marketing- en communicatiestrategie

Cover boek 'Met woorden verleiden'

SEO? Google Analytics? De conversie van uw website? Stel deze vragen, en wenkbrauwen fronsen en schouders worden opgehaald. Anders gezegd: de kennis over het correct interpreteren, duiden en evalueren van de bezoekerscijfers van websites staat in de erfgoedsector nog steeds in de kinderschoenen. Tegelijk wordt digitale communicatie (website, mobile en apps) steeds belangrijker, zo blijkt ook uit het recentste iMinds digiMeter rapport. Als marketing- of communicatiewerker heeft u echter véél meer in de hand dan u denkt. Door goeie teksten te schrijven, bijvoorbeeld.

Met de driedelige opleiding ‘Webcijfers en –trafiek: sleutels tot een betere marketing- en communicatiestrategie’ wil FARO uw competenties als communicatie- en marketingwerker versterken én u ook wijzen op het onbenutte potentieel van uw digitale kanalen. Als u het gevoel heeft dat u veel meer zou moeten kunnen halen uit uw webcijfers, dan is deze opleiding iets voor u!

Zoals gezegd heeft u zelf veel troeven in handen. Alles begint met waardevolle content – inhoud, in welke vorm dan ook – die u op een wervende manier verpakt. Maar hoe doet u dat? Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw teksten op uw website? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? En hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt?

Met woorden verleiden

In het derde deel van de opleiding leert u hoe u met  woorden uw potentiële bezoekers verleidt. U krijgt schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. A/B-tests bewijzen dat deze tips werken voor uw webteksten, maar ook voor brieven en e-mails, wervende enveloppen, antwoorddocumenten en voor sterke advertenties. En de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten en presentaties: van uw persbericht over uw powerpointpresentatie, tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.

Met woorden verleiden’ is de titel van de copywritingbijbel van tekstschrijver Mark Van Bogaert, tevens de docent van dit deel van de opleiding. Hij laat u strikt persoonlijk meekijken in de resultaten van zijn tests. En tussendoor ook naar de ‘mailigheid’ die hij de laatste 25 jaar in zijn eigen brievenbus en in zijn mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.

Mark Van Bogaert studeerde ethiek en communicatiewetenschap. Hij is zelfstandig tekstschrijver en schrijftrainer. Voor bedrijven en social-profitorganisaties maakt hij teksten voor (e-)mailings, magazines en websites. Al ruim twintig jaar doet hij tests met verschillende tekstversies om te onderzoeken wat de meeste respons oplevert. Hij won de prestigieuze Gouden Veer, de tweejaarlijkse bekroning voor de beste verkoopbrief, en een boekenkast vol andere prijzen. Recent werd ‘Met woorden verleiden. Schrijftips voor uw mailings, presentaties & andere wervende teksten’ genomineerd door LIA (Language Industry Awards) als ‘beste taalpublicatie’.  Het boek is uitgegeven bij Lannoo Campus. In september dit jaar verschijnt bij diezelfde uitgeverij zijn nieuwste boek, ‘Scanbaar schrijven. Aandacht trekken van lezers met weinig tijd’.

Meer info over de opleiding 'Webcijfers en –trafiek: sleutels tot een betere marketing- en communicatiestrategie' vindt u elders op onze website. Schrijf snel in, want het aantal plaatsen is beperkt!

Meer info over het recente iMinds digiMeter rapport vindt u hier.

Roel Daenen
copywriting
marketing
communicatiestrategie
Google analytics
SEO
webcijfers
Workshop