Marketingopleidingen op komst
Vraag en aanbod, u kent het mechanisme vast nog wel uit uw middelbare schooltijd, of van horen zeggen. Hoe dan ook, gezien de blijvende (en overigens) stijgende vraag biedt FARO dit najaar opnieuw de training ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’ aan. En we signaleren daarnaast ook het nieuwe, uitgebreide postgraduaat ‘Erfgoedondernemer’ aan de Erasmushogeschool Brussel. Als u dus uw kennen en kunnen over onder andere ‘de vier p’s’ (of waren het er vijf?) grondig wil bijspijkeren, heeft u de keuze uit twee boeiende trajecten. Snel inschrijven is de boodschap, want het aantal plaatsen is beperkt.
Never change a winning team, zo luidt de gevleugelde Engelse volkswijsheid. Dit najaar biedt FARO i.s.m. Stima Education en de collega’s van Socius en De Ambrassade alweer voor de vierde keer de training ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’ aan. De vijf namiddagen bieden een uitstekende en grondige introductie in de (cultuur)marketing. Wie dat wenst, presenteert op het einde van het traject ook zijn of haar marketingplan aan een panel van experts en collega-cursisten. U vindt alle praktische en inhoudelijke info over ‘Vloek of zegen?’ elders op onze website. U kunt daarnaast uiteraard ook al eens grasduinen doorheen de gelijknamige brochure. Die biedt een goed overzicht van hetgeen u tijdens de training mag verwachten. Op diezelfde webpagina’s vindt u ook de marketingplannen van een aantal erfgoedinstellingen.
Daarnaast is er dus ook het Postgraduaat Erfgoedondernemer. Dat is enigszins vergelijkbaar qua inhoud – een stevige intro in de cultuurmarketing, en met de klemtoon op ondernemerschap – maar naar vorm en duur wel verschillend. U vindt alle info elders op onze website. Zoals gezegd is het aantal plaatsen beperkt!
Als u na het doornemen van die informatie nog vragen heeft, kunt u uiteraard met al uw vragen en opmerkingen terecht bij Roel Daenen.