Maak kans op het 'Heerlijk Helder'-label

Heerlijk helder-label

Helder en toegankelijk schrijven, een koud kunstje? Blijkbaar toch niet. Met de campagne ‘Heerlijk Helder’ moedigt VRT-radiomaker Jan Hautekiet in het naar hem genoemde programma op Radio 1 iedereen aan om werk te maken van duidelijke, kristalheldere en van alle franje ontdane communicatie. Hij wordt daarin begeleid door het Heerlijk Helder-panel. Goed om weten: u kunt snel en eenvoudig een gooi doen naar het Heerlijk Helder-label, waarmee u uw publiek (en alle andere stakeholders) duidelijk maakt dat heldere taal u na aan het hart ligt.

Het radioprogramma riep dus een kwaliteitskeurmerk in het leven: het Heerlijk Helder-label. "Van organisaties en personen die het label krijgen, weet je dat ze klantgericht denken in hun communicatie. Helder taalgebruik, correcte informatie en aandacht voor de vormgeving zijn de basiscriteria. Het label is er niet enkel voor grote organisaties en bedrijven. Iedereen die slaagt voor de test van het Heerlijk Helder-panel, verdient het label. U kunt uw eigen organisatie nomineren via dit formulier. En u mag natuurlijk ook andere organisaties of zelfs personen nomineren."

Boven het formulier staat uitgelegd wat u moet doen om het label te krijgen: "Bezorg ons enkele voorbeelden van hoe de organisatie die u wil nomineren nu communiceert. De website, een nieuwsbrief, enkele documenten die (regelmatig) verstuurd worden. Laat ons ook weten hoe de organisatie aandacht besteedt aan heldere communicatie. Elke inzending wordt beoordeeld door een lid van het Heerlijk Helder-panel. Wie slaagt, mag het Heerlijk Helder-logo gebruiken in alle communicatie. Op die manier weet de klant dat er bijzondere aandacht wordt geschonken aan Heerlijk Heldere Communicatie."

Naast het label zijn er ook:


Noteer ook zeker al 11 mei in uw agenda, want dan kunt u naar het Red Star Line Museum, voor een studiedag over het gebruik van teksten in musea en tentoonstellingen. Nog niet in de FARO-vormingskalender, maar dat is slechts een kwestie van dagen.

Roel Daenen
promotie
beeldvorming
marketing
Radio 1
communicatiestrategie
Heerlijk Helder
Haute